Liwwadders
  • Cultuur
  • Politiek
  • Economie
  • Ondernemen
  • Doneer!

Niet iedereen blij met Action in Bilgaard

6 mei 2015 Actueel

(tekst: discussie op Facebook)

 

Wyb Feddema
8 uur · Twitter ·

Snap best dat ‘Winkelcentrum Bilgaard blij is met komst Action’, maar….is dit wel een wijkgericht winkelplan?

http://t.co/9ZBpmTELZi

Winkelcentrum Bilgaard blij met komst Action
‘Dit is nog maar een kleintje, 732 vierkante meter.’ De timmermannen (‘Wat zijn we eigenlijk? We pakken alles aan’) Eico Boelens en Willem Bakker staan in de nieuwe Action in het winkelcentrum Bilgaard Liwwadders.nl te woord. Met hun Noord-Hollandse..
liwwadders.nl

Vind ik leuk · Reactie · Delen · @WybFeddema on Twitter
  • 2 personen vinden dit leuk.
  • Ronald Slotboom Ik hoop dat de andere ondernemers over een half jaar of jaar nog steeds blij zijn. De Action zal mi omzet wegtrekken bij anderen.
    Vind ik leuk · Beantwoorden · 8 uur
  • Wyb Feddema En de gemiddelde wijkbewoner hoeft de binnenstad niet meer in! Stel dat alle wijken op dat aanbodniveau gefaciliteerd zou worden!
    Vind ik leuk · Beantwoorden · 2 · 8 uur
  • Ronald Slotboom Tja dan nog meer leegstand in de binnenstad ? Ik liep gisteren met een vriend de route Voorstreek/Kelders/Peperstraat/Nieuwestad. We kregen gewoon een rotgevoel van alle leegstand.
    Vind ik leuk · Beantwoorden · 2 · 8 uur
  • Jan Will Ongetwijfeld Ronald, maar ook weer nieuwe klanten genereren. Het winkelcentrum wordt gekenmerkt door leegstand vanwege de veel te hoge huren. Extra omzet is dan ook welkom.
    Vind ik leuk · Beantwoorden · 1 · 6 uur
  • Renée Reijenga Niet alleen het winkelcentrum maar juist ook de wijk is blij met deze aanwinst.
    Vind ik leuk · Beantwoorden · 1 · 5 uur
  • Ellen Wagenaar Mee eens Wyb Feddema. Door de week snel in de wijk boodschappen doen en wellicht in het weekend in het centrum kijken.
    Vind ik leuk · Beantwoorden · 5 uur
  • Bert Bisschop Brengt hopelijk weer wat reuring / leven in de ( Bilgaard ) brouwerij !
    Vind ik leuk · Beantwoorden · 5 uur
  • Job Rijskamp Dat is Action nr. 4 voor Leeuwarden. Vind ik veel. Graag meer diversiteit in het winkelaanbod i.p.v. alleen maar meer van hetzelfde.
    Vind ik leuk · Beantwoorden · 5 uur
  • Baukje Veld Hogeboom Er gaan geruchten dat de Action op Cambuurplein gaat sluiten op den duur
    Vind ik leuk · Beantwoorden · 5 uur
  • Wyb Feddema Wijkwinkels moeten met name gericht zijn op verkoop artikelen voor “dagelijkse levensbehoefte”! B.v. Supermarkten….steeds vaker zie je daarbij een visboer, cafetaria en ja, “veel te vaak” kapsalons, schoonheidssalons, bloemenkiosk, chinees-restaurant…Meer weergeven
    Vind ik leuk · Beantwoorden · 2 · 2 uur
  • Niellen Raskeyn De helft van de binnenstad staat leeg, duur parkeren etc….
    Vind ik leuk · Beantwoorden · 1 · 2 uur
  • Margreet Trommel Het is een feit dat de formule van Action heel goed werkt. En wat geeft het als er een extra Action, cafetaria, visboer, of bloemenkiosk in de wijken is. Voor ouderen alleen maar prettig en blijkbaar toch een kwestie van vraag en aanbod. Waarom ‘horen…Meer weergeven
    Vind ik leuk · Beantwoorden · 2 · 1 uur · Bewerkt
  • Baukje Veld Hogeboom Wyb Feddema, ik ben het geregeld met je eens maar nu niet…Leeuwarden is geen dorp meer. Weleens in Den Haag geweest of een of andere grote stad? Daar heb je in elke buitenwijk complete winkelcentra met alles erop en eraan. Mensen gaan nu eenmaal voo…Meer weergeven
    Vind ik leuk · Beantwoorden · 3 · 1 uur · Bewerkt
  • Wyb Feddema Vastgestelde ‘Detailhandelsvisie’….daar lees je deze grondgedachte Margreet Trommel. Wel grappig dat je DenHaag noemt Baukje Veld Hogeboom die erkennen hun fout al een paar jaar….en die remmen nu hevig af in de wijken….! Planologisch moet je ook …Meer weergeven
    Vind ik leuk · Beantwoorden · 1 uur
  • Margreet Trommel Nou ja…misschien moet dat dan maar smile-emoticon…als we maar tevreden zijn als Leeuwarders wink-emoticon
    Vind ik leuk · Beantwoorden · 1 uur
  • Baukje Veld Hogeboom Detailhandel is, dat weet jij Wyb als geen ander, altijd aan verandering onderhevig. Vroeger had je op elke straathoek een winkeltje. In elke wijk minstens vier bakkers. Allemaal weg. Nu zijn het de ‘grote jongens’ die de winkelcentra bevolken. Zie Med…Meer weergeven
    Vind ik leuk · Beantwoorden · 14 min.
Vaderdag
 
Doe mee en doneer knop
Vorige bericht

Friese kerkdienst op Groninger platteland

Volgende bericht

CNV trekt aan bel over ontslagen flexwerkers

 

Meer berichten

  • Britse doofpotschandaal, waarbij we de onthullende cijfers achter de 250.000 slachtoffers blootleggen
  • Het is niet de bedoeling dat u denkt dat JA21 een vriendenclub is
  • Welzijnscoach bekijkt wat er nog wel kan (nadat huisarts niks kan vinden)
  • Jacques Monasch: De ondergang van de PvdA begon met het voortrekken van allochtonen
  • Het front in Oekraïne is ons front
  • Plein Publiek – Ellen de Bruin wendt zich tot de kunstwereld en weet deze goed te tarten
  • Gerhard Bakker lost onoplosbare dampuzzel op (na 240 jaar)
  • Nog maar 100 gemeenten heffen hondenbelasting
  • Hoe je als journalist continu door de politiek wordt gebruikt
  • Klein coronanieuws en andere zaken – Besluit over ROL had niet genomen mogen worden – Plantenwand legt het loodje – Rapen gaar nu Fries op site dreigt te verdwijnen – Gebak van Holtkamp bij DE
  • Van Haersma Buma ten overstaan van de Koning beëdigd op Paleis Noordeinde
  • Ljouwerter Kampioenschap op vrijdag en de Donateursdag op zaterdag gaan niet door
  • Kijk vooruit hoe werk verandert – Focus ligt nog te weinig op banen van de toekomst
  • Uitgaven gezondheidszorg 6,1 procent hoger in 2025
  • Natuurmuseum vrijdag dicht. Het wordt gewoon te warm
  • Sicko Klaver had eerder moeten doorpakken met de Stienser Vecht
  • Misschien moet ik mijn oordeel over voetballiefhebbers een beetje bijstellen, denk ik
  • Werken in de koele Grote Kerk? Voel je vrij om te komen
  • Het verhaal dat niet op je broodzak staat – Ontdek alles over goed graan bij de Graanbroeders
  • Hoera! Vrij reizen! Zijn we vergeten waar dit genereuze aanbod vandaan komt?
  • Waarom heeft het meer dan 5 maanden geduurd voordat er reactie is gegeven op de aangenomen motie van de FNP Ljouwert GBL van 7 mei 2025?
  • Friesland behaalt doelstelling voor nieuw bos ruimschoots
  • Mijn schermtijd ging van 7 naar 3 uur – AFAS-medewerkers op digital detox
  • Koopwoningen in mei ruim 4 procent duurder dan jaar eerder
  • Tien jaar Brexit: rem op Britse groei, Nederland profiteert
  • Ondernemersvertrouwen het laagst in afgelopen 3 jaar
  • Meer mensen stoppen met werken en verlaten de arbeidsmarkt
  • Nederlandse e-commerce start officieel met verkoop via TikTok Shop
  • Open dag bij 80-jarig Elzinga: kijkje achter de schermen in Uithuizermeeden 
  • Logistieke sector hoeft niet wakker te liggen van AI
  • Lokale voorrang lost het woningtekort niet op, maar zet de woningmarkt verder op slot
  • Streamen van voetbal hapert vaker: app-kijkers twee keer zo vaak de pineut
  • Onderzoek: de ideale lengte voor de Nederlandse man ligt tussen 1,85 en 1,89 meter
  • Dus als je ‘Casta Diva’ voor de tweede keer hoort weet je hoe laat het is
  • Arbeidsmarkt Friesland koelt langzaam af
  • Wat willen we nu eigenlijk op de radio en tv? NPO vraagt om uw mening
  • Geu Luik-Schalk nieuwe fractievoorzitter van VVD Leeuwarden
  • Hoe verlies de blinde vlek werd van de politiek
  • Lautenbag Borren Staalenhoef Architecten bij beste bureaus Nederland
  • Studenten en Moes dagen studenten uit meer groente en fruit te eten
Problemen met verhuurder? Woningtoewijzing? Uitkering? Aanvraag minimaregelingen? Bel snel PEL! 058-2671636 op werkdagen van 14.00-17.30 uur. B.g.g. mail verpel@online.nl

Britse doofpotschandaal, waarbij we de onthullende...

28 juni 2026
verkiezingsposter

Het is niet de bedoeling dat u denkt dat JA21 een...

28 juni 2026
Aanmeldzuil

Welzijnscoach bekijkt wat er nog wel kan (nadat...

28 juni 2026

Jacques Monasch: De ondergang van de PvdA begon...

27 juni 2026

Stadsblad Liwwadders

Veel Leeuwarders ontvangen elke morgen rond koffietijd onze nieuwsbrief. Die wilt u toch ook niet missen? Het laatste nieuws uit Leeuwarden e.o. elke morgen rond elf uur in uw mailbox.

Lunch mee!

Stadsblad Liwwadders

JA, IK WIL een abonnement op het Stadsblad Liwwadders en ontvang de krant graag een jaar lang in de bus.

Meer informatie

Koken met Klaas

Klaas kasma

Archief

  • Liwwadders TV
  • Webarchief
  • Stadsblad

Liwwadders.nl

  • Colofon
  • Contact
  • Privacystatement
  • Disclaimer

Sociale Media

TwitterFacebookYouTube
Copyright 2026 | Liwwadders.nl | Alle rechten voorbehouden
Uw gegevens op Liwwadders
Liwwadders plaatst functionele en analytische cookies.
Door op 'Akkoord' te klikken geeft u daarvoor toestemming. Lees ook onze Privacystatement. Akkoord
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN